donderdag 7 april 2011

Hoe verliep de taakverdeling bij de jagers en verzamelaars, wie deed wat?

Er was een taakverdeling!
De mannen jaagden op de beesten, daar ging de groep van eten.
Ze jaagden op bijvoorbeeld: geiten, gazellen, wilde runderen en in Europa rendieren.
De huiden gebruikten ze voor kleding, en in de huizen.
De vrouwen verzorgden de kinderen, verzamelden vruchten en verwerkten de huiden.
De dingen die vrouwen in de natuur zochten waren bijvoorbeeld:
bessen, vruchten, knollen, wortels en andere planten die eetbaar zijn.
Vissen was ook een manier om aan voedsel te komen.
Jagen en verzamelen was nu nog het enige middel van bestaan.
Een middel van bestaan is een manier waarop mensen zich in leven houden.
Later veranderde dit in landbouw.
door Inge.
bron plaatje:

6 opmerkingen:

  1. waar is de taakverdeling van de eerste boeren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind dit echt heel slecht er staat niet eens wat de taakverdeling van de eerste boeren is ik kan het niet aan wat slecht!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik leef nu zelf ook in de oertijd en ik ben bang dat ik ongesteld word wat moet ik doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. UPDATE: zou een blaadje gevaarlijk kunnen zijn of een stok erin ? ik ben bang dat het pijn doet en dat ik ontmaagd word door die stok maarja he beantwoord maar even ik zeg dit nu in mijn grot omdat mijn papa mij heeft achtergelaten in de oertijd. ook ben ik gister gebeten door een steen zijn stenen giftig?

    BeantwoordenVerwijderen